#

Foto voorstelling: © Floyd Koster

Joke Emmers

Productie(s)

I Used to Love to Look at the Ocean, But Now I Don't Care If I Ever See It Again

Muzikale, fysieke, zwartgallige en komische voorstelling. Throwback time naar de Grote Depressie in Amerika toen dansmarathons een grote bron van entertainment waren. Rijk keek naar arm. Onbekend keek naar bekend. Ze dansten dag en nacht. Joke en Daan kruipen - 75 jaar later - in de huid van twee deelnemers, in een strijd die meer om uithoudingsvermogen dan om danskwaliteiten draait. Zullen de blaren op hun voeten hen tegenhouden of gaan ze moedwillig door?

Over VIA ZUID

Joke: 'De steun van VIA Zuid stelt mij in staat mezelf als maker en actrice verder te ontwikkelen. Zowel op artistiek als zakelijk vlak kan ik enorm groeien. Zo hoop ik in de toekomst voorstellingen te maken die vele mensen zullen ontroeren.'

Naam

Joke Emmers

Jaar

2015

Presentatie(s)

I used to love to look at the ocean 

12 | 2015: Theater Kikker Utrecht, Brakke grond Amsterdam, Cultuurcentrum de Kern Wilrijk, Cultuurcentrum Palethe Overpelt

Samenwerking | (Co)-producties

B12vzw, C-Mine cultuurcentrum, TAKT Dommelhof, Provincie Limburg, Stroom, HKU, Beste Buren en VIA ZUID 

Meer info

http://b12vzw.jimdo.com/



#

Portret: © Michael Dilissen

Over Joke

Theater – spelende maker

Joke Emmers (1990) is met recht een multitalent te noemen. Ze studeerde af aan het Conservatorium te Antwerpen. Ze liep stage bij NT Gent, dat toen coproduceerde met Toneelgroep Amsterdam. Daaruit vloeiden veel opdrachten voort. Emmers stond reeds in de Brakke Grond met haar solo tijdens het ITs Festival van 2002. Emmers werkte oa. voor NTGent / TGA, De warme winkel, de Queeste, Dimitri Leue, speelde in de tv serie Charlie en danste in 2013 de solovoorstelling La Bete van choreograaf Jan Martens. Momenteel staat zij in producties van Toneelgroep Maastricht (TGM) en tourt ze met haar eigen productie: 'I used to love to look at the ocean’.

Als actrice combineert Emmers graag alle aspecten: spelen, dansen, maken en filmen. Fysieke grenzen fascineren haar waarbij beweging en uitputting centraal staan.