Talentontwikkeling podiumkunsten Limburg

Jaarverslag VIA ZUID 2021

1 april 2022

Ons Jaarverslag 2021 staat online. Hierin doen we verslag van de wijze waarop VIA ZUID, hét platform voor talentontwikkeling in de podiumkunsten in en vanuit Limburg, vorm en inhoud heeft gegeven aan een wispelturig, maar ook enerverend jaar. Het was voor VIA ZUID en de betrokken makers het jaar van veerkrachtig buigen als bamboe. Het jaar van het grote afzeggen, maar ook het jaar van de vindingrijke alternatieven, het jaar van persisteren, van onderzoeken en experimenteren en van resideren en presenteren binnen de door corona-beperkingen gedicteerde tijd en ruimte.

We hebben in 2021 laten zien hoe buigzaam en creatief we zijn. Er zijn weer diverse piketpalen geslagen. We zien een enorme bevlogenheid en maatschappelijk engagement terug bij onze makers. Thema’s als genderidentiteit, inclusie en diversiteit resoneren bij de nieuwe generatie.

Om in één oogopslag de impact van VIA ZUID zichtbaar te maken hebben we ook een impactkaart gemaakt, die je eveneens terugvindt in ons jaarverslag.

> Naar het Jaarverslag 2021

single-nieuws.php